جرعه ای تلنگر، اندکی تامل

اینجا محلی است برای اتراق و زدودن خستگی روزمرگی ها

جرعه ای تلنگر، اندکی تامل

اینجا محلی است برای اتراق و زدودن خستگی روزمرگی ها

سفارش سید بن طاووس

یکی از پادشاهان بزرگ دنیا بارها به من نوشت در سرایی از او دیدار کنم که بسیاری از مردم غافل آرزوی رفتن به آنجا را داشتند. در پاسخ به او نوشتم: در مسکنی که اینک در آنجا ساکنی بنگر که آیا دیواری یا آجری یا زمینی یا فرشی یا پرده ای یا چیزی وجود دارد که برای خدا و رضای او جل و جلاله در آنجا قرار داه باشی تا در آنجا حضور یابم، و بر آن بنشینم، و بر آن بنگرم...؟

نیز بارها به او نوشتم: چیزی که در آغاز زندگانی، دیدار پادشاهان را بر من تحمیل می کرد، اعتماد من به استخاره بود. اما اکنون، به موهبت انواری که خدای جل جلاله به من عنایت فرموده است، بر نهانی ها آگاهم، و در چنین موارد استخاره کردن دور از صواب و مبارزه با رب الارباب است. 


سفارش های آیت حق رضی الدین سید بن طاووس به فرزند گرامی اش 

گزیده ای است از کشف المحجه لثمره المهجه تالیف سید بن طاووس


مرد صابونی

آقای حاج آقا معین نقل کردند:

مردی صابون فروش بسیار اشتیاق زیارت حضرت ولی عصر را داشت ودر فرج حضرت بی صبر و قرار بود، همیشه گریان و لقای آن حضرت را مشتاق بود.

روزی یکی از یاران حضرت به نزد او رسیده و گفت: بیا برویم خدمت حضرت! مرد صابون فروش با کمال اشتیاق حرکت نموده، سر از پا نشناخت، او را مقداری راه برد سپس به دریا رسیدند، از دریا او را عبور می داد به طوری که روی آب قذم می گذاشت و می رفت. باران سختی درگرفت.

مرد صابونی یادش آمد که صابون هایی را که پخته است و روی خانه خود پهن نموده ، هم اکنون همه آنها له شده و آب می شود و از ناودان پایین می ریزد. به مجرد این خیال، پایش در آب فرو رفت و نزدیک بود غرق گردد! آن شخص همراه به او فرمود: توجه به خدا داشته باش و از حضرت استمداد کن و فکر صابون را از کله ات بیرون ببر! همین که متوجه خدا شد دوباره روی آب قرار گرفت و مشغول حرکت شدند تا آنکه از دریا عبور نموده ،خدمت حضرت رسیدند. همین که آن همراه که از یاران حضرت بود خواست رخصت دخول و تشرف برای رفیق خود بگیرد ، حضرت فرمودند: او را رد کنید همانا او مرد صابونی است!


(مطلع انوار جلد 1 تالیف علامه طهرانی)


نماز


اصلاح نماز،مستلزم اصلاح ظاهرو باطن و دوری ازمنکرات ظاهریه و باطنیه است

واز راه های اصلاح نماز،توسّل جدّی درحال شروع به نماز،به حضرت ولی عصرعَجّل اللهُ تَعالی فرَجه الشَریف است


درک ظهور


با تزکیه نفس و ترک محرمات(اعمال حرام و گناه)ظهور رو میتونیم ببینیم....

آیا از مهدی فاطمه زهرا سلام الله علیها عزیزتر هست؟

یا اِی مردم مهدیِ دیگه ای پیدا کردید؟