جرعه ای تلنگر، اندکی تامل

اینجا محلی است برای اتراق و زدودن خستگی روزمرگی ها

جرعه ای تلنگر، اندکی تامل

اینجا محلی است برای اتراق و زدودن خستگی روزمرگی ها

نکته آموزنده.....


شیخ رجبعلی خیاط می فرمود:

در بازار بودم...

اندیشه مکروهی در ذهنم گذشت.

بلافاصله استغفار کردم و به راهم ادامه دادم.

قدری جلوتر شترهایی قطار وار از کنارم می‌گذشتند.

ناگاه یکی از شترها لگدی انداخت که اگر خود را کنار نمی‌کشیدم، خطرناک بود.

به مسجد رفتم و فکر می‌کردم همه چیز حساب دارد.

این لگد شتر چه بود...!؟

در عالم معنا گفتند:

شیخ رجبعلی! آن لگد نتیجه آن فکری بود که کردی!

گفتم: اما من که خطایی انجام ندادم...

گفتند: لگد شتر هم که به تو نخورد...!

قانون کارما در کائنات جریان دارد... حتی یک تفکر منفی میتواند تاثیری منفی ایجاد کند...

عاقبت بخیری


هر کس هر روز سوره یس بخواند و ثواب آن را به حضرت زهرا (س) هدیه کند .

و همچنین دعای_عهد و ثواب آن را به مادر امام زمان ارواحنا فداه هدیه کند

سوره واقعه هم خوانده و ثوابش را به  امیرالمؤمنین (؏) هدیه کند .

 عاقبت بخیر می شود

سخت ترین چیزها در عالم


حواریون به عیسے گفتند:


ای معلم خوب به ما بیاموز که سخت ترین چیزها در عالم چیست؟


فرمود: سخت ترین چیز خشم خداوند بر بندگان است.


گفتند: به چه وسیله می توان از خشم خداوند در امان بود؟


فرمود: به فرو بردن خشم خود

پرسیدند: منشأ خشم چیست؟


پاسخ داد:

خود بزرگ بینی، گردن کشی و تحقیر مردم. 


منبع: بحالانوار جلد دوم

دلم پیش تو سرگردان است

وقت خواب است و دلم پیش تو سرگردان است


شب_بخیر ای حرمت شرح پریشانی ما...